Autoprezentacja


Dobry Rzecznik Prasowy to wirtuoz komunikacji, który do perfekcji opanował trudną sztukę wystąpień publicznych oraz autoprezentacji.


Chcesz wiedzieć co wpływa na jakość wystąpień publicznych?


Wczytaj się w szczegóły!


Wystąpienia publiczne - w pracy Rzecznika Prasowego.

Wystąpienia publiczne to podstawowe narzędzie pracy każdego Rzecznika Prasowego. Specjaliści od wizerunku firm i organizacji to wielozadaniowi reprezentanci, którzy do perfekcji opanowali wiele różnorodnych umiejętności pozwalających na sprawne zarządzenie wizerunkiem i reputacją.
Rzecznik Prasowy w swojej pracy praktycznie nie ma możliwości uniknięcia wystąpień publicznych. To wiąże się z samokontrolą na najwyższym poziomie, umiejętnością radzenia sobie w skrajnie trudnych sytuacjach oraz ze sprawnym komunikowaniem się w niesprzyjających warunkach.


Zobacz co powinieneś wiedzieć o umiejętnościach każdego Rzecznika Prasowego.


Autoprezentacja – współpraca z kamerą.

kamery

Kamera - akcja!

Nagle zapalają się lampy, ktoś krzyczy "wchodzimy za 3, 2, 1..." i stało się. Właśnie występujesz przed kamerą. Stres, niepewność oraz przyspieszone tętno - z pewnością tak czuje się każdy kto po raz pierwszy występuje przed kamerą. 


Umiejętność współpracy z kamerą to jedna z podstawowych sprawności w codziennej pracy Rzecznika. Kamera wyostrza i demaskuje wszelkie braki w kontrolowaniu ciała oraz gestów. Zobacz na co powinieneś zwrócić uwagę występując przed kamerą:

 

  • Postawa ciała oraz sposób siedzenia – postawa ciała bardzo dużo mówi o pewności siebie, a kamera natychmiast wychwytuje nienaturalne ruchy, ich niepewność oraz brak swobody w kontakcie z kamerą;
  • Wyraz twarzy (mimika) – co sprawia, że widzowie odbiorą pozytywnie całe wystąpienie, czego się wystrzegać, gdzie kierować swój wzrok oraz czy można się uśmiechać?
  • Kontakt wzrokowy – podczas konferencji prasowych z udziałem dziennikarzy oraz wielu kamer ciężko jest ocenić gdzie należy patrzeć, aby wystąpienie wyglądało naturalnie, a nie – teatralnie.
  • Gestykulacja – niewzruszona i sztywna postawa ciała czy żywa gestykulacja? Umiejętne opanowanie sztuki gestykulacji wzmocni Twój wizerunek jako osoby pewnej siebie i swoich argumentów.
  • Ubiór, fryzura, makijaż – w co się ubrać na konferencję prasową oraz jak powinna wyglądać fryzura oraz makijaż (w przypadku kobiet)? Jakimi zasadami należy się kierować, aby kwestie wizualne nie przesłoniły części merytorycznej?
  • Spójność głosu oraz komunikacji niewerbalnej – jak sprawić, aby Twój wygląd, postawa oraz sposób w jaki mówisz były spójne i autentyczne?

Autoprezentacja – emisja głosu.

wywiad radiowy2

Skup uwagę słuchaczy

Co sprawia, że tak chętnie słuchamy wykładów profesora Miodka lub programów przyrodniczych, które czyta Krystyna Czubówna?

Wywiady radiowe błędnie uznaje się za mniej wymagające od wystąpień przed kamerą. Co prawda - podczas wywiadu w radiu rozmówcy nie widzą gestykulacji, ubioru oraz mowy ciała, jednak przekazanie informacji wyłącznie za pomocą głosu wymaga odpowiedniego treningu oraz świadomości zasad, którymi kieruje się wywiad radiowy. Wystąpienia przed mikrofonem to niewątpliwie kolejna umiejętność, którą musi opanować Rzecznik Prasowy.


Zobacz na co powinieneś zwrócić uwagę:

 

  • Emisja głosu – barwa i tembr głosu mówią wiele o charakterze i osobowości – jak sprawić, aby dźwięk głosu był przyjemny i stał się sprzymierzeńcem, a nie wrogiem?
  • Artykulacja i dykcja – poprawna wymowa oraz właściwa dykcja gwarantują skupienie słuchaczy;
  • Oddech – jak podczas dłuższych wypowiedzi oddychać, aby pozostało to niezauważone przez słuchaczy? Jak czuły jest mikrofon oraz jak brzmi wypowiedź przerywana głośnym oddechem?
  • Intonacja – melodia wypowiedzi to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na uwagę słuchaczy;

Pamiętaj, że nawet zawodowi mówcy, dziennikarze oraz artyści muszą stale pracować nad swoim głosem – kluczem do sukcesu jest odpowiednia wiedza na ten temat oraz regularne ćwiczenia.

Wystąpienia publiczne – sytuacje kryzysowe.

Wiedza oraz umiejętności, które zdobędziesz w warunkach szkoleniowych prędzej niż później będziesz wykorzystywał w swoich codziennych obowiązkach.
Sytuacje kryzysowe to z pewnością zawsze element zaskoczenia dla każdego Rzecznika, który dopiero w takiej sytuacji może zaprezentować swoje prawdziwe umiejętności.

Działanie w kryzysie


Przeprowadzenie konferencji prasowej, wywiadu radiowego lub wydanie oświadczenia w sytuacji kryzysowej zawsze wymaga ogromnej sprawności w posługiwaniu się różnymi technikami komunikacji.
Odpowiednie umiejętności oraz trening w warunkach zbliżonych do prawdziwych pozwalają na lepsze poznanie swoich reakcji w sytuacji stresowej, ich odpowiednie skorygowanie oraz ukierunkowanie na właściwe tory.
Od umiejętności Rzecznika Prasowego w sytuacji kryzysowej zależy bowiem wizerunek firmy lub organizacji, a więc ważą się tu losy reputacji oraz wiarygodności.

Autoprezentacja | Wystąpienia publiczne – szkolenie.

Trening czyni mistrza


Oswojenie się z sytuacją kryzysową oraz wypracowanie właściwego modelu zachowań to gwarancja sukcesu w sytuacji kryzysowej.
W programie naszych szkoleń dla Rzeczników Prasowych znajdziesz praktyczne moduły, podczas których staniesz w ogniu niewygodnych pytań przed kamerą oraz mikrofonem. Trening w bezpiecznych warunkach pod okiem doświadczonego Trenera sprawi, że w sytuacji kryzysowej będziesz dokładnie wiedział jak powinieneś się zachować oraz jak powinieneś przeprowadzić skuteczną komunikację nawet w sytuacji, kiedy emocje sięgają zenitu.

Obowiązki Rzecznika Prasowego.

Wystąpienia publiczne oraz umiejętność autoprezentacji to jedne z wielu obowiązków w codziennej pracy Rzecznika Prasowego.
Jako Rzecznik Prasowy będziesz:

  • Specjalistą od Pr-u;
  • Skutecznie zarządzać informacjami;
  • Budować trwałe relacje z dziennikarzami;
  • Specjalistą od komunikacji w mediach, prasie, oraz social mediach;
  • Redagować profesjonalne materiały prasowe i teksty informacyjne;
  • Skutecznie przeciwdziałać zagrożeniom w sytuacjach kryzysowych.

 

Sprawdź program naszego praktycznego szkolenia i zapisz się już dziś!

 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Dobry kurs dla Rzeczników Prasowych.

Komunikacja korporacyjna - co to jest?

 

Zdjęcia dzięki quietrev.com

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.