Online

Prosty język w urzędzie - praktyczne warsztaty przyjaznej komunikacji w administracji publicznej

Szkolenie prosty język urzędowy

  • Opanuj prosty język od A do Z
  • Wdrażaj przyjazną komunikację od ręki
  • Zmieniaj żargon w jasny przekaz
  • Korzystaj z pakietu dobrych praktyk
  • Używaj gotowych wzorów
  • Twórz przyjazne dokumenty i pisma
  • Upraszczaj maile i teksty WWW
  • Ułatwiaj załatwianie spraw urzędowych
  • Kreuj nowoczesny wizerunek
  • 1-dniowe Szkolenie prosty język urzędowy to dynamiczne warsztaty z pakietem konkretnych zasad, dobrych i złych przykładów, przydatnych wzorów oraz praktycznych ćwiczeń z analizą trenera. 
  • Zobaczysz, jak krok po kroku zmienić formalny żargon w przyjazną komunikację, która ułatwia załatwianie spraw urzędowych oraz kreuje nowoczesny wizerunek urzędu.
  • Nauczysz się upraszczać zapisy prawne z zachowaniem ich sesu, a także tworzyć jasne, przejrzyste i nowoczesne pisma, dokumenty, treści informacyjne, maile oraz treści na stronę internetową.
  • Prosty język urzędowy dopełnisz asertywnością oraz technikami aktywnej komunikacji, a wszystkie nowe kompetencje od ręki wykorzystasz w codziennej pracy.
  • Prosty język w urzędzie to kurs dla pracowników wszystkich szczebli administracji: od urzędów gmin, przez agencje i inspektoraty, aż po ministerstwa, agendy rządowe oraz inne urzędy centralne.
  • Szkolenie prowadzi doświadczona trenerka, która jako doktor nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa specjalizuje się we wdrażaniu zasad prostego języka w administracji publicznej.
Online
27 lutego 2023
9:00-16:00
1290.00 zł netto
Wolne : 9/12
Grupa do 12 osób

Wykorzystasz każdą minutę i otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania

100% praktyki

Weźmiesz udział w praktycznym treningu bez nudnej teorii  

Zasady + Przykłady

Zyskasz punkt odniesienia i otrzymasz pakiet dobrych praktyk redakcyjnych 

Gotowe wzory

Otrzymasz wzory pism, pozwoleń, decyzji, obwieszczeń i zawiadomień

Ćwiczenia z analizą

Zasady prostego języka przećwiczysz pod okiem trenerki, która na bieżąco będzie poprawiać Twoje teksty 

Konkretne umiejętności

Opanujesz prosty język od A do Z i od ręki wykorzystasz jego zasady w codziennej pracy

Przydatne materiały

Pomogą Ci wdrażać prosty język w tekstach urzędowych i na bieżąco korygować błędy

Imienny certyfikat

Potwierdzi Twoje kompetencje w zakresie prostego języka i przyjaznej komunikacji 

Prosty język w urzędzie - szkolenie 

Zobacz, czego się nauczysz

Podczas szkolenia nauczysz się m.in.:

  • stosować zasady prostego języka w praktyce; 
  • upraszczać trudne komunikaty, zachowując ich sens;  
  • tworzyć przejrzyste i zrozumiałe pisma oraz dokumenty;
  • zmieniać żargon urzędowy w proste sformułowania; 
  • uwzględniać kryteria dostępności w tekstach urzędowych;
  • redagować profesjonalne i proste odpowiedzi na maile;
  • tworzyć przyjazne teksty na stronę internetową urzędu;
  • stosować techniki asertywności i aktywnej komunikacji; 
  • korzystać z narzędzi wspomagających upraszczanie języka;
  • ułatwiać obywatelom załatwianie spraw urzędowych;    
  • kreować profesjonalny i nowoczesny wizerunek urzędu.
0h

Warsztatowy trening

Nie tracimy czasu na abstrakcyjne wykłady, zbędną teorię i akademickie dywagacje 

+0

Lat doświadczenia

Wizytówką naszej trenerki jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie 

0%

Pełna satysfakcja

Tylu uczestników deklaruje pełną satysfakcję z udziału w szkoleniu 

0

Przeszkolnych osób

Szkolimy pracowników urzędów wszystkich szczebli administracji 

 Zasady + Przykłady + Wzory pism + Ćwiczenia z analizą 

Szkolenie prosty język urzędowy – program

Idea prostego języka w urzędzie 

  • Co to jest i na czym polega prosty język.
  • Idea i kryteria dostępności urzędu.
  • Standardy prostego języka w urzędzie. 

Prosty język i urząd otwarty na obywatela 

  • Zwiększanie interakcji z obywatelami. 
  • Demokratyzowanie oficjalnych komunikatów.
  • Oficjalny przekaz w przyjaznej formie - zasady i przykłady. 

Pozytywny wizerunek urzędu 

  • Wpływ języka na wizerunek urzędu - przykłady. 
  • Prosty język w kreacji wizerunku - pakiet dobrych praktyk.
  • Jakie efekty można uzyskać, wdrażając zasady prostego języka.

Prosty język krok po kroku

  • Standardy prostego języka w tekstach urzędowych.
  • Układ tekstu – co zrobić, aby był przejrzysty?
  • Skracanie zdań – jak to zrobić, aby zachować ich sens?
  • Trudna terminologia – jak jej uniknąć? Sprawdzone rozwiązania. 
  • Żargon urzędniczy – jak pozbyć się złych nawyków?
  • Jak ożywić "suche" komunikaty i problem strony biernej.
  • Jak ograniczyć nagromadzenie imiesłowów i rzeczowników?
  • Przykłady i ćwiczenia praktyczne z analizą trenera.

Prosty język w zapisach prawnych

  • Zasady techniki prawodawczej.
  • Co robić, gdy zapis prawny nie jest zgodny z regułami poprawnej polszczyzny?
  • Przykłady i ćwiczenia praktyczne z analizą.

Prosty język w urzędzie a asertywność 

  • Asertywność w pracy urzędnika.
  • Najważniejsze zasady jasnego wyrażania intencji i oczekiwań.
  • Jak asertywnie informować, odmawiać i nakładać obowiązki?
  • Struktura komunikatu asertywnego.
  • Motywowanie zamiast opisu.
  • Wyjaśnianie zamiast pouczeń.

Prosty język w korespondencji elektronicznej i na stronie internetowej urzędu 

  • Kultura korespondencji elektronicznej.
  • Zwroty grzecznościowe.
  • Ortografia i interpunkcja w mailach  - błędy i dobre praktyki. 
  • Jak unowocześnić język na stronie internetowej urzędu? 
  • Partnerska komunikacja - zasady i zalety. 
  • Przez "Ty" czy przez "Państwo" - jak skrócić dystans między urzędem a obywatelem, zachowując profesjonalny wizerunek?
  • Strategie aktywizujące do działania.
  • Przykłady i ćwiczenia praktyczne z analizą. 

Poprawność językowa 

  • Problem komunikatów rzeczownikowych.
  • Błąd wymiennego stosowania imiesłowów i czasowników.
  • "Odnośnie pisma" czy "Odnośnie do pisma"? Błędne połączenia. 
  • Jak odmieniać nazwiska?
  • Skróty i skrótowce – jak je zapisywać i odmieniać.
  • Interpunkcja w praktyce.

Prosty język i przydatne narzędzia 

Prezentacja przydatnych narzędzi, które ułatwiają:

  • wdrażanie prostego języka;
  • monitorowanie poziomu trudności tekstów urzędowych. 

Prosty język w urzędzie - przykłady i ćwiczenia 

Zasady prostego języka przećwiczymy w praktyce, tworząc przyjazne pisma i komunikaty, w tym m.in.:

  • pozwolenia;
  • pozwolenia warunkowe;
  • decyzje odmowne;
  • decyzje o nałożeniu kary;
  • wezwania do zapłaty;
  • wezwania do uzupełnienia braków formalnych;
  • obwieszczenia;
  • zawiadomienia;
  • teksty na strony internetową urzędu;
  • maile automatyczne;
  • maile personalizowane. 

Szkolenie prosty język urzędowy - dla kogo?

Kto wybiera nasz kurs? 

Pracownicy urzędów gmin i miast
Pracownicy agencji i inspektoratów
Pracownicy służb cywilnych i mundurowych
Pracownicy urzędów wojewódzkich, marszałkowskich i ministerstw

Szkolenie prosty język w urzędzie Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Kraków, Katowice

Co zapewniamy w ramach szkolenia stacjonarnego?

Wygodna sala
Wygodna sala
Lunch
Lunch
Przerwy kawowe
Przerwy kawowe
Przydatne materiały
Przydatne materiały
Imienny certyfikat
Imienny certyfikat

Trener prostego języka w administracji publicznej 

dr Joanna Kowalczyk

Nasz trener prostego języka w administracji publicznej to doktor nauk humanistycznych, która specjalizuje się w językoznawstwie i wdrażaniu zasad przyjaznej komunikacji w administracji publicznej. Dodatkowym atutem pani doktor są ukończone studia wyższe w zakresie administracji publicznej. 

Dr Joanna Kowalczyk to także pomysłodawczyni i założycielka Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika „Prosty Język w Urzędzie”. Autorka wielu publikacji naukowych dot. przyjaznej komunikacji. Na co dzień pracuje jako pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Jako trenerka prostego języka stawia na konkretne zasady, przykłady oraz ćwiczenia z analizą. Właśnie tak zapewnia uczestnikom i uczestniczkom naszych kursów praktyczny trening umiejętności. Zawsze profesjonalna, zaangażowana i uśmiechnięta. Gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny, znakomitą interakcję oraz świetną atmosferę.  

 

Szkolenie prosty język w urzędzie - opinie 

„Jakie szkolenie z prostego języka polecacie?”

Naszą wizytówką są rekomendacje Uczestników!

Pani doktor przekazuje wiedzę fachowo i co najważniejsze praktycznie. To najlepsze szkolenie z prostego języka, w jakim brałem udział ze względu na warsztatowy charakter.

Paweł z Poznania

Już po kilku minutach było wiadomo, że szkolenie przyda się w codziennej pracy i pozwoli mi znacznie uprościć pisma urzędowe. Polecam za profesjonalizm trenerki i praktyczne podejście.

Hanna z Kołobrzegu

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Dużo ćwiczeń i konkretnych porad zamiast teoretycznych wykładów. Pełen profesjonalizm, a dodatkowym plusem jest przemiła prowadząca. 

Teresa z Mińska Mazowieckiego

Szkolenie prosty język w urzędowy FAQ

Zmień pytania w odpowiedzi

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Szkolenie prosty język w urzędzie dedykowane jest pracownikom wszystkich szczebli administracji publicznej. W naszych kursach biorą udział specjaliści oraz kierownicy wszystkich działów, w których powstają pisma i dokumenty urzędowe. Oprócz pracowników urzędów miast, gmin, urzędów marszałkowskich i wojewódzkich, w kursie uczestniczą pracownicy agend rządowych,  inspektoratów, straży miejskiej, straży granicznej, straży pożarnej, policji, służ celnych, Lasów Państwowych, ministerstw oraz wielu innych urzędów lokalnych oraz centralnych

Czy podczas szkolenie będzie potrzebny laptop?

Laptop nie jest bezwzględnie konieczny. Oczywiście możesz go zabrać, zwłaszcza jeśli lubisz pisać na klawiaturze. 

W jakich miastach odbywa się szkolenie?

Szkolenie prosty język w urzędzie realizujemy najczęściej w formie online. Sporadycznie realizujemy nasz kurs także w formie stacjonarnej w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu i Kielcach. 

W jakich godzinach odbywa się szkolenie?

Szkolenie prosty język w urzędzie odbywa się w godzinach od 9:00 do 15:30.  Pełną agendę otrzymasz od nas na swoją skrzynkę e-mail na kilka dni przed terminem szkolenia.

Jak zapisać się na szkolenie?

Wystarczy, że naciśniesz guzik „Zamów szkolenie”, a następnie krok po kroku wypełnisz formularz zgłoszeniowy. Wyślesz go jednym klikiem, a  w odpowiedzi otrzymasz dokument do podpisu, fakturę pro-forma oraz szczegółowe informacje.

Czy otrzymam certyfikat?

Tak. Szkolenie prosty język w urzędzie kończy się wręczeniem lub przesłaniem imiennego certyfikatu. 

Czy szkolenie prosty język w urzędzie odbywa się online?

Tak. Nasze szkolenie organizujemy przede wszytskim online za pśrednictwem MS TEAMS. Przed szkoleniem otrzymasz link. Wystarczy w niego kliknąć, aby wziąć udział w szkoleniu. To wszystko. 

Czy szkolenie z prostego języka odbywa się cyklicznie?

Tak. Nasze szkolenie odbywa się co 1-3 miesiące.

Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Chcesz zapytać o szkolenie z prostego języka?
Jesteśmy do Twojej dyspozycji! 
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń

Prosty język urzędowy 

Prosty język urzędowy to nowoczesna alternatywa dla nowomowy, której korzenie sięgają PRL. To właśnie wtedy powstawały pisma i dokumenty pełne tasiemcowych zdań, niejasnych sformułowań i dziwnych tworów językowych. Skomplikowany żargon w administracji publicznej to w znacznej części dziedzictwo Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, kiedy to język stał się opresyjny i pełnił funkcję parawanu, za którym kryły się władze. Dziś prosty język w urzędzie jest symbolem zmian i przełamywania sztucznych barier pomiędzy administracją, a obywatelem. Idea upraszania komunikacji obecnie jest wdrażana dosłownie wszędzie - od małych urzędów powiatowych, aż po ministerstwa i inne centralne instytucje naszego państwa.   

Prosty język zasady 

Zasady prostego języka w urzędzie obejmują reguły dotycząc tworzenia pism, dokumentów, notatek, korespondencji mailowej, Facebooka i innych mediów społecznościowych oraz treści na strone internetowej urzędu. Prosty język urzędowy obejmuje zasady dot. przejrzystości i przyswajalności tekstów, konstrukcji treści, struktur gramatycznych oraz upraszczania słownictwa z zachowaniem sensu w komunikacji. Właśnie dlatego podczas naszego szkolenia z prostego języka w urzędzie bierzemy na warsztat, m.in. zdania wielokrotnie złożone, formy bezosobowe, zbędne wyrazy, imiesłowy oraz stronę bierną.

Prosty język w urzędzie przykłady 

Aby opanować prosty język w urzędzie potrzebne są przykłady, które ilustrują najczęściej popełniane błędy oraz konkretne zasady przyjaznej komunikacji. Właśnie dlatego podczas szkolenia, nasza trenerka analizuje wzory pozwoleń, decyzji, wezwań, obwieszczeń, zawiadomień, maili, treści WWW oraz innych tekstów urzędowych. Dzięki temu uczestnicy zyskują punkt odniesienia i łatwiej zmieniają złe nawyki w prosty język urzędowy. Ponadto dobre i złe przykłady  natychmiast odzwierciedlają różnicę między skomplikowaną treścią, a przyjazną komunikacją. 

Komunikacja w urzędzie szkolenie 

Komunikacja w urzędzie to szkolenie, które pozytywnie wpływa na codzienną pracę administracji publicznej. Przyjazna i uproszczona komunikacja ułatwia obywatelom załatwianie spraw urzędowych oraz kreuje pozytywny wizerunek administracji. Najbardziej jaskrawym przykładem korzyści jest na przykład zmiana języka w takich instytucjach jak ZUS, czy Urząd Skarbowy. 

Deklaracja na rzecz prostego języka urzędowego

Deklaracja na rzecz prostego języka urzędowego to inicjatywa wprowadzana w życie od 2018 roku przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR). Sygnatariusze deklaracji zobowiązują się upraszczać komunikację pisemną i ustną oraz propagować ideę prostego języka w urzędach oraz administracji publicznej. Deklaracja prostego języka to szansa, że prosta komunikacja stanie się standardem, a urzędnicy danej instytucji z czasem przestaną posługiwać się schematami i skomplikowanym żargonem.   

Prosty język szkolenie urzędowy online 

Szkolenie prosty język w urzędzie online to warsztatowy kurs, który pozwala szybko i od ręki opanować zasady przyjaznej komunikacji. Forma online  pozwala zaoszczędzić czas oraz przyswajać wiedzę w komfortowych warunkach. Nasze szkolenie z prostego języka dla urzędów realizujemy za pośrednictwem platformy MS TEAMS. To proste i intuicyjne narzędzie, które nie wymaga instalacji, ani specjalistycznych kompetencji. Wystarczy kliknąć w przesłany link i... to wszystko!    

Szkolenie prosty język urzędowy Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Łódź, Kielce

Nasz szkolenie z prostego języka w urzędzie realizujemy co pewien czas w formie stacjonarnej. Kursy organizujemy w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Łódź, Katowice, czy Kielce. Jeśli preferujesz stacjonarną formę szkolenia, to koniecznie odwiedzaj stronę Areny Szkoleń i obserwuj naszą ofertę. Oczywiście możesz także wysłać maila, a my poinformujemy Cię o terminach szkoleń stacjonarnych. 

Prosty język w urzędzie - szkolenie z dopasowanym programem 

Na życzenie realizujemy szkolenia z prostego języka z dopasowanym programem, przykładami i ćwiczeniami. Nasz trener przeprowadzi kurs w siedzibie Twojego urzędu w dowolnej miejscowości. Jeśli sobie życzysz nasza firma przejmie  wszystkie obowiązki organizacyjne: od rezerwacji hotelu, przez catering, aż po dodatkowe udogodnienia.   

Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.
Termin i cena