Podstawy srategii + kurs copywritingu z dopasowanym programem i ćwiczeniami: online lub w siedzibie Twojej firmy! 

Komunikacja wewnętrzna - szkolenie   

Wybierz gotowy program, zbuduj go jak z klocków LEGO lub zamów audyt z ze kursem i konsultacjami   

  • Chesz zmienić korpo-gadkę w przyjazny język Human 2 Human?  
  • Chcesz idealnie dopasować przekaz do odbiorców? 
  • Chesz  integrować i motytwować Pracowników od A do Z?
  • Chcesz budowć przyjazny wizerunek i wzmocnić wewnętrzny PR ?
  • Chcesz anagżować za pomocą firmowego Storytellingu? 
  • Chcesz wdrożyć do komunikacji Content Marketing i grywalizację? 
  • Opanuj techniki profesjonalnego Copywritingu
  • Kreuj skuteczne nagłówki i magnetyczne komunikaty
  • Korzystaj z gotowych wzorów i od ręki twórz lepsze Newslettery   
  • Zmień firmowy Intranet w angażującą platformę info-promo   
  • Pisz przekonujące teksty typu "O firmie" oraz "Kariera"  
  • Kreuj edukacyjne i integracyjne treści klasy Premium 

Komunikacja pod lupą treneraAnaliza i rekomendacje

Trener przeanalizuje wybrane formaty komunikacji wewnętrznej, a w trakcie szkolenia wskaże mocne i słabe strony

Bez abstracyjnych Case StudiesPrzykłady + Techniki

Strategię komunikacji wewnętrznej oraz techniki copywriterskie omówimy na przykładach z Twojej branży i firmy

100% pzydatnej wiedzyWzory + Ćwiczenia

Uczestnicy zdobywają konkretne umiejętności korzystając ze wzorów podczas ćwiczeń dopełnionych analizą trenera

Skuteczna komunikacja wewnętrznaUmiejętności + Raport

Uczestnicy zaczną od ręki kreować lepsze treści w komunkacji wewnętrznej, a trener prześle przydatny raport 

Zerknij niżej i wybierz wariant, który najbardziej Ci odpowiada! 

Wariant nr 1 

Zamów gotowy program

1-dniowe szkolenie z pisania tekstów 

Kurs Copywritingu w komunikacji wewnętrznej 

Kurs Copywritingu w komunikacji wewnętrznej to warsztatowe szkolenie, z którego korzystają działy komunikacji, HR oraz Employer Branding w koproracjach i dużych firmach. Z naszych szkoleń korzystają także pracownicy instytucji publicznych. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom od ręki tworzyć znacznie lepsze komunikaty informacyjne i promocyjne, wewnętrzne newslettery oraztreści rekrutacyjne. 

Proponowany program:

  • Spójna komunikacja wewnętrzna, a dopasowanie stylu do konkretnych grup Pracowników 
  • Jak zastąpić korpo-gadkę prosty językiem, przyjazną komunikacją Human 2 Human i elementami Storytellingu? Zasady, przykłady, rekomendacje.
  • Nasze DNA i interakcja - styl i akcenty redakcyjne charakterystyczne dla naszej firmy
  • Jak współpracować z okiem Odbiorców, zwiększać przejrzystość treści oraz potęgować znaczenie informacji 
  • Jak obrazować informacje sugestywnym językiem korzyści: przykłady + ćwiczenia 
  • Mikro-strategia: jak w 3 minuty stworzyć plan dobrych tekstu, który wzbudzają zainteresowanie Pracowników za każdym razem 
  • 8 magnetycznych nagłówków, które wywołują pragnienie czytania: przykłady + ćwiczenia 
  • 4 formuły copywriterskie do Newsletterów: wzory, przykłady tekstów + ćwiczenia z analizą 
  • 12 wzorów do kreacji komunikatów typu info-promo: wzory + przykłady + ćwiczenia z analizą  
  • Jak stworzyć przekonujący tekst typu "O firmie" lub "Kariera" w oparciu o sekwencyjny model AIDA - przykłady i ćwiczenie 
Stacjonarnie w siedzibie Twojej firmy
Możliwość szkolenia online
Do 12 osób
1 dzień szkoleniowy (7h)
Termin: do ustalenia
Cena: do ustalenia
  • Możliwość modyfikacji programu
  • Branżowe przykłady
  • Dopasowane ćwiczenia z analizą 
  • Przydatne materiały szkoleniowe
  • Certyfikaty dla uczestników
  • Raport poszkoleniowy 

Wariant nr 2

Zbuduj pogram jak z klocków LEGO 

Zbuduj program szkolenia z proponowanych lekcji. 

Każda lekcja obejmuje zasady, wskazówki oraz praktyczne ćwiczenie z analizą trenera.

Teksty pod lupą + wnioskiAnaliza tekstów

Analiza wybranych formatów tekstów w komunikacji wewnętrznej  

Ok. 1,5hStrategia

Diagnostyka treści, wyznaczenie celów, planowanie, mierniki efektywności, ewaluacja

Ok. 45'Dopasowana stylistyka

Jak określić optymalną stylisykę i jak ją dopaoswać do grup Pracowników?

Ok. 1hWspółpraca z okiem

Przejrzystość treści, zasada 3 x 1, techniki fiksacjyjne, potęgowanie znaczenia informacji 

Ok. 30'Mikro-strategia tekstu

Jak w kilka minut przygotować plan interesującego i przekonującego tekstu

Ok. 1h10 skutecznych nagłówków

Jak od ręki tworzyć magnetyczne nagłówki, które wywołują apetyt na treść? 

Ok. 1,5hJezyk korzyści

Jak obrazować firmowe informacje, aby wywoływać pożądane reakcje Pracowników?

Ok. 1hKomunikacja H2H

Jak zmienić nudną korpo-gadkę i pustosłowie w przyjazny język Human 2 Human  

Ok. 1,5hFirmowy Newsletter

4 sprawdzone formuły copywriterskie do kreacji firmowych Newsletterów 

Ok. 1h12 mikro-komunikatów

 Tworzymy krótkie komunikaty info-promo, np. na ekrany firmowe lub do Newsletterów

Ok. 1,5hTeksty "O firmie"

Tworzymy krótki tekst oraz Landing Page "O firmie" bazując na modelu AIDA 

Ok. 1,5hTeksty "Kariera"

Tworzymy krótki tekst oraz Landing Page "Kariera" bazując na modelu AIDA 

Ok. 1hStorytelling

Storytelling w komunikacji wewnętrznej - integracja za pomocą firmowych historii 

Ok. 2hContent Marketing

Jak wzbogacić komunikację wewnętrzną o Content Marketing - przykłady i symulacja 

Ok. 1,5hGrywalizacja

Grywalizacja w integracji  i komunikacji wewnętrznej - przykłady i symulacja 

Ok. 1hKreatywny Copywriting

Jak tworzyć kreatywne hasła i teksty, aby rozhulać komunikację wewnętrzną od A do Z 

Szkolenie potrwa 1,2 lub więcej dni - wszystko zależy od tego, z ilu lekcji ułożysz program.

Chcesz dodać inne zagadnienie dot. strategii, tworzenia tekstów lub Content Marketingu w komunikacji wewnętrznej? Zaproponuj!

Nasz trener przeprowadzi szkolenie w siedzibie Twojej firmy lub online!      

Wariant nr 3

Aanaliza treści + Rekomendacje + Szkolenie z tworzenia tekstów w komunikacji wewnętrznej + Konsultacje poszkoleniowe  

  • Zaczniemy od analizy wybranych formatów tekstów. 
  • Wskażemy słabe i mocne strony komunikacji wewnętrznej.
  • Stworzymy dedykowany program z przykładami i ćwiczeniami.
  • Trener przeprowadzi warsztatowe szkolenie.
  • W trakcie szkolenia powstaną komunikaty gotowe do naychmiastowego wykorzystania.
  • Gwarntujemy praktyczny charakter szkolenia.
  • Na życzenie prowadzimy konsultacje poszkoleniowe.
  • Szkolenie zrealizujemy w siedzibie Twojej firmy lub online. 
  • Papewniamy przydatne materiały szkoleniowe.
  • Przekazujemu imienne certyfikaty w formie eleltronicznej.

Szkolenie z komunikacji wewnętrznej (Internal Copywriting)

Zobacz, dlaczego warto wybrać własnie Arenę Szkoleń! 

Jak szkolimy?

  • Nasz trener to doświadczony praktyk 
  • Zbędnej teorii dziękujemy 
  • Zapewniamy warsztatowy charakter szkolenia
  • Gwarantujemy branżowe i firmowe przykłady
  • Stawiamy na dopasowane ćwiczenia z analizą
  • Współpracujemy z pełnym zaangażowaniem 

Czego nauczą się uczestnicy?

  • Kreować pożądany wizerunek firmy 
  • Zwiększać przejrzsytość i absorbcję treści 
  • Budować lepszą interakcję z Odbiorcami  
  • Tworzyć bardziej angazujące treści 
  • Korzystać z przydatnych wzorów
  • Kreować komunikaty szybciej, lepiej i łatwiej 

Co zyska Twoja firma?

  • Szybki zwrot z inwestycji
  • Konkretne umiejętności pracowników
  • Skuteczniejsza komunikacja wewnętrzna 
  • Lepsza interakcja z Pracownikami 
  • Zysk wizerunkowy 
  • Mniejsze wydatki na zewnętrzne agencje
0%

Praktycznej wiedzy

Stawiamy na przykłady i ćwiczenia z analizą - bez nudnych wykładów i zbędnej teorii

0%

Zamawia więcej

Tyle firm zamawia kolejne szkolenia z copywritingu i dodatkowe konsultacje

+0

Dużych i małych firm

Skorzystało z naszych kursów copywiritngu i komunikacji 

+0

Przeszkolonych osób

Tyle praktycznych ćwiczeń wykonali dotychczas uczestnicy naszych szkoleń  

Szkolenia dla koporacji, dużych firm i instytucji publicznych 

Kto zamawia nasze szkolenia?

Działy komunikacji
Działy komunikacji wewnętrznej
Działy HR
Działy Employer Branding

Trener copywritingu i komunikacji wewnętrznej 

Filip Nocny

Nasz trener copywritingu i komunikacji wewnętrznej to praktyk, którego wyróznia bogate portfolio oraz wieloletnie doświadczenie szkoleniowe. Na co dzień realizuje projekty i kampanie jako strateg komunikacji, kreatywny Copywriter, specjalista Employer Branding oraz  Content Manager. 

Jako trener komunikacji wewnętrznej prowadzi szkolenia w zakresie strategii oraz tworzenia anagżującej treści, kreowania wizerunku, integracji oraz zwiększania interakcji międzydziałowej. 

Uczestnicy szkoleń docenią naszego trenera za:

  • indywidualne podejście i profesjonalizm;
  • przystępny sposób przekazywania specjalistycznej wiedzy;
  • warsztatowy charakter szkoleń;
  • znakmity kontakt i interakcję'
  • sympatyczną atmosferę w czasie szkoleń.
 
Rekomendacje to nasza wizytówka!

Szkolenie komunikacja wewnętrzna – opinie

Byłam na kilku kursach copywritingu, ale dopiero Filip Nocny nauczył mnie pisać skuteczne teksty. Same konkrety – dokładnie jak w opisie szkolenia. Zdecydowanie polecam.

Ewa Kozak

W Firma

Okazało się, że copywriting to znacznie więcej niż „lekkie pióro”. Po szkoleniu stosuję zasady i wzory, które okazały się mega przydatne, a moje teksty są o niebo skuteczniejsze.

Piotr Wałuszko

My Glass

Moim zdaniem Filip Nocny to jeden z najlepszych trenerów w Polsce, a Kurs Copywritingu to pozycja obowiązkowa na liście szkoleń każdego specjalisty marketingu i komunikacji.

Kaja Pryczkowska

Pracuj.pl

Jakie warianty szkoleń proponujemy?

Oferujemy aż 3 warianty szkoleń z komunikacji wewnętrznej:

  • Gotowy program (dopasowujemy przykłady i ćwiczenia).
  • Program zbudowany z dostępnych modułów jak z klocków LEGO (sam wybierasz moduły)
  • Analiza wybranych formatów treści + szkolenie + konsuultacje na życzenie 

Ile kosztuje szkolenie z komunikacji wewnętrznej?

Każde szkolenie z komunikacji wewnętrznej ma inną cenę – w zależności od wybranego wariantu, branży, liczby uczestników, lokalizacji oraz dodatkowych usług.

Czy szkolenie może odbyć się w siedzibie firmy, która je zamawia?

Tak. Większość naszych szkoleń odbywa się właśnie w siedzibie firm, które przejmują obowiązki organizacyjne (sala szkoleniowa, catering i przerwy kawowe dla uczestników).

Czy można zamówić szkolenie z komunikacji wewnętrznej online?

Tak. Chętnie zorganizujemy szkolenie z komunikacji wewnętrznej online. Używamy MS TEAMS lub ClickMeeting, ale oczywiście dopasujemy się do preferencji Uczestników. 

Czy można nagrywać szkolenie?

Niestety nie.

Jak długo trzeba czekać na ofertę?

Ofertę otrzymasz nawet w 24h. Wszystko zależy jednak od analizy potrzeb szkoleniowych. Na życzenie przesłęmy także referencje naszych Klientów.

Zadzwoń lub napisz i do dzieła!

Szybki kontakt

Zapytaj nas o szkolenie z komunikacji wewnętrznej dla swojej firmy.
Nasza wiedza i doświadczenie są do Twojej dyspozycji!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń

Komunikacja wewnętrzna definicja 

Komunikacja wewnętrzna, (ang. Internal Communication), określana niekiedy jako komunikacja pracownicza lub wewnętrzny PR, to całość działań i narzędzi zarządczych związanych z komunikacją wewnątrz organizacji. Komunikacja wewnętrzna obejmuje wszystkich jej pracowników: od zarządu i managerów, przez specjalistów i pracowników biurowych, aż po pracowników fizycznych, tymczasowych oraz podwykowaców.

Cele komunikacji wewnętrznej to m.in.:

  • informowanie o bieżących i planowanych działaniach;
  • budowanie lojalności;
  • pozafinansowa motywacja;
  • zwiększanie interakcji i zaangażowania;
  • integracja;
  • edukacja i podnoszenie kwalifikacji; 
  • budowanie pożądanego wizerunku pracodawcy (Employer Branding).

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna w firmie to działania zmierzające przede wszystkim do sprawnego obiegu informacji, angażowania, edukoacji oraz motywowania pracowników, a także budowania pożądanego wizerunbku firmy jako pracodawcy. Komunikacja wewętrza istnieje i jest wykorzystywana w każdej organizacji bizneowej bez względu na jej wielkość oraz charakter. Wystarczy przecież wysyłać do pracowników danego wiadomość e-mail i już możemy mówić o minimalistycznej Internal Communication. Warto podkreślić, że komunikacja wewnętrza w korporacjach i dużych firmach to poważne wyzwanie, ponieważ im więcej grup docelowych odbiorców, tym więcej trzeba podejmować działań, aby właściwioe dopasować przekaz do konkretnych grup pracowników.  

Komunikacja korporacyjna 

Komunikacja korporacyjna jest rozwinięta i zwykle bazuje na nowoczesnych narzędziach. Główny problem komunikacji wewętrznej w korporacji polega przeważnie na zbyt formalnym języku, który:

  • bazuje na trudnych i skomplikowanych komunikatach;
  • utrudnia zrozumienie i szybkie przyswajanie informacji;
  • jest nudny i nie angażuje;
  • hamuje interakcję;
  • buduje mur pomiędzy nadawcą i odbiorcami;
  • nie różnicuje komunikatów; 
  • schładza wizerunek.

Z tego wzfględu coraz więcej korporacji (a także instytucji publicznych) decyduje się na wprowadzenie w komunikacji wewnętrznej zasad prostego języka oraz gruntownej modernizacji tworzonych tekstów. Zmiany te zazwyczaj sprawiają, że komunikacja wewnętrzna staje się bardziej efektywna i lepiej spełnia swoje funkcje informacyjne, edukacyjne, motywacyjne i employer brandingowe.  

Trendy w komuikacji wewnętrznej 2022

Trendy w komunikacji wewnętrznej 2022 są ściśle związane z pandemią COVID-19 oraz coraz większym znaczeniem pracy zdalnej oraz hybrydowej.

Do najważniejszych trendów należą: 

  • umiar w narzędziach i szkolenia z obsługi komunikatorów
  • lepsze dopasowanie komunikatów do grup pracowników; 
  • zasady prostego języka i nowoczesny copywriting;
  • empatia i bardziej osobisty przekaz;  
  • bardziej transparentne informacje; 
  • dywersyfikacja typów treści  (np. wzrost znaczenia VIDEO); 
  • większe zaangazowanie kadry kierowniczej w komunbikację; 
  • dialog zamiast jednostronnego przekazu;
  • bieżąca komunikacja typu REAL TIME. 

Content Marketing w komunikacji wewnętrznej 

Content Marketing w komunikacji wewnętrznej to tzw. treść Premium, którą adresujemy do konkretnych grup Pracowników. Krótko mówiąc możemy przekaywać naszym Odbiorcom wyjątkową wartość: od uśmiechu i dobrego humoru, przez unikalną edukację, aż po grywalizację. Ogranicza nas nie budżet, lecz tylko wyobraźnia, ponieważ Content Marketing w komunikacji wewnętrznej może być niezwykle kreatywny i jednocześnie tani. Przykłady i propozycje? Na szkoleniu :) ! 

Storytelling w komunikacji wewnętrznej 

Poranna kawa, spotkanie integracyjne, ślub pary, która poznała się w firmie, szkolenie, czy zwykła rozmowa z managerem. Wszystko jest hitorią. Jeśli opowiemy ją w ciekawy sposób, to pracownicy zapamiętają ponad 70% przekazanych informacji. Właśnie dlatego warto uruchomić storytelling w komunikacji wewnętrznej. Jak robić to dobrze? Podczas naszego szkolenia opracujemy koncepty oraz stworzymy opisy gotowe do wykorzystania w ramach bieżących działań informacyjnych w Twojej firmie. 

Z czego składa się komunikacja wewnętrzna?  

Na komunikacja wewnętrzna w firmie składają się następujące elementy

  • strategia komunikacji wewnętrznej (główne założenia, krótko i długoterminowe cele, dopasowanie narracji do konkretnych grup pracowników oraz mierzalne wskaźniki efektywności);
  • kanały komunikacji wewnętrznej (tj. kanały dystrybucji treści);
  • komunikaty (teksty, grafiki, infografiki, video, tablice, ekrany, notatki,  podcasty, i inne formaty treści w wersji elektronicznej i tradycyjnej).  

Kanały komunikacji wewnętrznej 

Kanały komunikacji wewnętrznej to m.in.:

  • maile służbowe;
  • notatki;
  • newslettery wewnętrzne;
  • biuletyny firmowe;
  • drukowane firmowe czasopisma i magazyny;
  • Intranet;
  • Intrabot;
  • media społecznościowe;
  • komunikatory (np. MS TEAMS, czy SKYPE);
  • aplikacje mobilne;
  • platformy HR i onboardingowe;
  • tablice i plakaty;
  • ekrany świetlne/telewizyjne.

Komunikacja wewnętrzna w firmie produkcyjnej 

Komunikacja wewnętrzna w firmie produkcyjnej wymaga szczególnego podejścia do dopasowania kanałów i narracji do pracowników biurowych oraz fizycznych. Sporym wyzwaniem jest uporządkowanie komunikacji z osobami, które nie posiadają adresów e-mail oraz tylko sporadycznie korzystają z mediów społecznościowych. Właśnie dlatego firma produkcyjna powinna jak najszybciej wprowadzić prosty język w komunikacji wewnętrznej  języka oraz zastapić formalną narrację przyjaznym Copywritingiem  Human 2 Human (H2H).  

Szkolenie efektywna komunikacja wewnętrzna 

"Szkolenie efektywna komunikacja wewnętrzna" polega przede wszystkim na mierzalnych zmianach w zakresie osiągania celów, np. poprzez znaczne ulepszenie tekstów w firmowych newsletterach. Aby to  osiągnąć konieczny jet punkt odniesienia ("było") oraz efekt ("jest"). Skuteczne szkolenie z komunikacji wewnętrznej powinno zatem objąć:  analizę tekstów, naukę nowych technik redakcyjnych, kreację nowych treści oraz przeprowadzenie badania typu A-B, które odzwiercedli rezultat. 

Copywriting w komunikacji wewnętrznej 

Copywriting w komunikacji wewnętrznej w ogronmy stopniu dedycuje o jej skuteczności. Dlaczego? To właśnie teksty (komunikaty) w newsletterach i innych kanałach decydują, czy pracownicy będą ignorować nasze treści, czy przyswajać je chętnie i z ciekawością. To prawda, że nowoczesne narzędzia komunikacji wewnętrznej dają wielkie możliwości. Jednak bez dobrych tekstów i skutecznego Copywritingu pozostaną jedynie martwą technologią. Właśnie dlatego warto zainwestować w szkolenie z copywritingu w komunikacji wewnętrznej, aby wykorzystać ten wielki potencjał.    

Grywalizacja w komunikacji wewnętrznej 

Grywalizacja w komunikacji wewnętrznej (czyli połączenie zabawy ze zdrową rywalizacją) może świetnie integroać oraz w przyjazny sposób edukować pracowników wszytskich działów. Jednocześnie dostarcza rozrywki oraz buduje nowoczesny wizerunek pracodawcy. Na życzenie w naszym szkoleniu uwzględniamy grywalizację, a nasz trener pokazuje, w jaki sposób można ją wykorzystać bez wielkich nakładów w drogie aplikacje, czy dedkowane programy.   

Szkolenie komunikacja wewnętrzna online 

Nasze szkolenie z komunikacji wewnętrznej dla firm (podstawy strategia + coywriting) realizujemy na życzenie w wersji online za pośrednictwem MS TEAMS lub ClickMeeting. Oczywiście chętnie skorzystamy z platformy i narzędzi używanych na co dzień  przez Pracowników Twojej firmy.  Szkolenie komunikacja wewnętrzna online to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy pracują zdalnie lub hybrydowo. Zadzwoń lub napisz i do dzieła! 

Szkolenie komunikacja wewnętrzna dla firm 

Nasze szkolenie komunikacja wewnętrzna dla firm opierają się na dopasowanych programach, branżowych przykładach oraz ćwiczeniach z analizą trenera. Tym samym Uczestnicy od razu będą tworzyć treści, które można wykorzystać w ramach bieżących projektów oraz nie będą tracić czasu na abstrakcyjne Case Studies. 

Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.