Content Marketing w Polsce

Content Marketing i nowe zasady pozycjonowania

Okazuje się, że bardzo wiele polskich firm wciąż nie ma świadomości gigantycznego znaczenia Content Marketingu – zwłaszcza w kontekście pozycjonowania. Pracownicy działów promocji nadal bardzo często traktują treść jako dodatek do grafiki lub sposób udzielania informacji na zasadzie „Dzień dobry, moja firma nazywa się X - proponujemy następujące usługi - kup teraz”. Skutki są widoczne (a raczej niewidoczne) w wyszukiwarce, we wskaźnikach konwersji oraz parametrach sprzedażowych. Wniosek jest bardzo prosty. Przedsiębiorstwa, które nie przestawiły swego myślenia na nowe zasady SEO są skazane na brak obecności na wysokich miejscach w Google, a tym samym na absencję w świadomości Internautów i potencjalnych Klientów.

Brak spójnego myślenia o Content Marketing

Nawet jeśli pracownicy marketingu wiedzą, że Content Marketing to najważniejsze narzędzie pozycjonowania stron internetowych (White Hat SEO), to nie patrzą na treść w sposób kompleksowy, a na dodatek kreują wykorzystując je do nachalnego pozycjonowania, a nie do tworzenia przekazu wartościowego z punktu widzenia potencjalnego Klienta.

Firmy „contentowe" zyskują przewagę – badanie Areny Szkoleń

Firmy, które inwestują czas i środki w Content Marketing oraz systematycznie uzupełniają wiedzę w tym zakresie bardzo szybko zyskują przewagę nad konkurencją. Nie mniej jednak w codziennej rzeczywistości biznesowej borykają się z wieloma problemami. Z ankiet przeprowadzanych przez Arenę Szkoleń wynika, że do najczęstszych należą:

  • brak czasu na realizację wytyczonych zadań
  • brak działań wg spójnego planu
  • brak systematycznej pracy
  • brak praktycznej wiedzy dot. narzędzi Content Marketing
  • brak wiedzy dot. technicznej optymalizacji tekstów pod kątem sprzedażowym, wizerunkowym i SEO
  • brak wiedzy dot. naturalnej perswazji

Content Marketing 2015

Badania przeprowadzone przez HUB SPOT ACADEMY – już po zmianie zasad w indeksowaniu treści w wersji Google Hummingbird - wskazują na coraz większe znaczenie Content Marketingu. Jak się okazuje w 2015 i latach kolejnych o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych oraz walce z konkurencją będą miały przede wszystkim:

  • realne zaangażowanie w Social Media Marketing
  • naturalna dystrybucja linków
  • pozyskiwania leadów sprzedażowych
  • planowe i systematyczne tworzenie wartościowych treści zapleczowych na WWW
  • Webwriting i skuteczna dystrybucja treści
  • Profesjonalny Copywriting H2H (Human2Human)

Content Marketing - efekty

Dane statystyczne HUB SPOT ACADEMY (infografika poniżej) w oczywisty sposób potwierdzają zasadę „Content is King”. Wystarczy przyjrzeć się efektom systematycznego blogowania oraz tworzenia wartościowych artykułów z punktu widzenia Internautów oraz algorytmu Google. W tym kontekście już samo projektowanie stron internetowych oraz „karmienie” witryny treścią nabiera zupełnie nowego znaczenia. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w pierwszej kolejności należy odpowiedź sobie na 3 najbardziej podstawowe pytania:

  • jak projektować stronę WWW, aby uzyskała przewagę nad konkurencją?
  • jak krok po kroku planować i realizować kampanię Content Marketing?
  • jak pisać teksty na stronę internetową?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj kolejne artykuły:

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.