Skuteczne metody szkoleniowe

Techniki prowadzenia szkoleń

Wybór konkretnej techniki zależy w znacznej mierze od charakteru grupy docelowej, know how firmy szkoleniowej oraz stylu pracy i doświadczenia trenera. Wybór metod szkoleniowych wpływa bezpośrednio na efekty edukacyjne, czyli rozwój zawodowy Uczestników. Jak jednoznacznie wykazują statystyki, wyniki analiz oraz wypowiedzi ankietowe najbardziej sprawdza się model łączący tradycyjne formy z innowacyjnymi technikami ćwiczeń indywidualnych i grupowych. 

Które metody szkoleń są najskuteczniejsze?

Wybór metod i technik szkoleniowych powinien być skorelowany z charakterem grupy docelowej, tj. typem branży, profilem zawodowym Uczestników, ich wiekiem oraz poziomem zaawansowania merytorycznego. Optymalne efekty szkoleniowe uzyskuje się poprzez wykorzystanie różnych kanałów komunikacji oraz co najmniej kilku kategorii ćwiczeń, które angażują do pracy zmysł wzroku, słuchu oraz dotyku. Dywersyfikacja metod szkoleniowych umożliwia utrzymanie pełnej koncentracji Uczestników, ich aktywizację oraz szybką weryfikację efektów pracy trenera.  

Przegląd metod szkoleniowych

W ostatnim czasie dużym powodzeniem cieszą się szkolenia typu Blended learning, które łączą metody tradycyjne ze szkoleniem internetowym. Warto zwrócić uwagę, że popularność szkoleń B-learning wynika nie tylko z wygody i komfortu Uczestników, ale przede wszystkim z bardzo dobrych efektów edukacyjnych.

Blended learning - szkolenia mieszane

Co to jest B- learning?

Blended learning (tzw. B-learning), czyli szkolenie mieszane to zintegrowana metoda kształcenia, polegający na wykorzystaniu bezpośrednich technik edukacyjnych oraz szkolenia zdalnego (e-learningu). Część internetowa pozwala słuchaczom przyswajać wiedzę na indywidualnym poziomie, natomiast etap szkolenia tradycyjnego zapewnia Uczestnikom kontakt z trenerem "na żywo" oraz weryfikację wiedzy zdobytej podczas nauki wirtualnej.


Instrukcja do Blended-learning

Instrukcja do Blended-learning to nic innego jak zestaw materiałów i ćwiczeń on-line uzupełnionych o jasny i przejrzysty "rozkład jazdy", który określa kolejność zadań i precyzuje niektóre szczegóły.

Zalety B-learning

B-learning (B-learning - szkolenie mieszane) zapewnia Uczestnikom, firmom lub instytucjom publicznym oszczędność czasu i pieniędzy oraz umożliwia szkolenia w optymalnych warunkach. W polskiej rzeczywistości szkoleniowej model Blended-learning zdobywa coraz większą popularność, nie mniej zdecydowanie częściej wybierane są szkolenia tradycyjne.

Szkolenia internetowe  

Co to jest e-learning?

Szkolenie internetowe, czyli tzw. e-learnig umożliwia wygodne zapoznanie się z materiałami on-line o dowolnej godzinie i w dowolnym miejscu. Jak wynika z badań, najlepsze efekty szkoleniowe osiąga się, m.in. dzięki nauce o optymalnej dla Uczestnika porze dnia,wieczora lub nocy. Kowalski najlepiej przyswaja nową wiedzę o 12:00, natomiast Nowak zasiada do nauki dopiero po 20:00, ponieważ wcześniej nie może się skupić. Takie prawidłowości wynikające z indywidualnych preferencji dot. każdego z nas, a e-leraning zapewnia Uczestnikowi pełną elastyczność, której nie może zagwarantować żadne szkolenie tradycyjne. 

Co to jest webcast?

Webcast to termin najczęściej wykorzystywany w branży reklamowej, telewizyjnej, eventowej i szkoleniowej. Oznacza produkcję i transmisję danych (streaming) w formie multimedialnej, która maksymalnie angażuje słuchaczy, potencjalnych klientów lub uczestników szkoleń, dzięki angażowaniu odbiorców do aktywnego udziału w dyskusji, np. poprzez chat, możliwość zadawania pytań, głosowania, itp.

Zalety Webcast

Największym atutem tej metody szkoleniowej jest możliwość przekazu treści do dużej liczby Uczestników szkolenia oraz zapis umożliwiający powtórne odtworzenie contentu oraz zatrzymanie go/przewijanie w dowolnym momencie. 

Sprawdź jak powinien być zbudowany program szkoleniowy

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.