Podstawy srategii + kurs copywritingu z dopasowanym programem i ćwiczeniami: online lub w siedzibie Twojej firmy!
Wybierz gotowy program, zbuduj go jak z klocków LEGO lub zamów audyt z ze kursem i konsultacjami
Komunikacja pod lupą treneraAnaliza i rekomendacje
Trener przeanalizuje wybrane formaty komunikacji wewnętrznej, a w trakcie szkolenia wskaże mocne i słabe strony
Bez abstracyjnych Case StudiesPrzykłady + Techniki
Strategię komunikacji wewnętrznej oraz techniki copywriterskie omówimy na przykładach z Twojej branży i firmy
100% pzydatnej wiedzyWzory + Ćwiczenia
Uczestnicy zdobywają konkretne umiejętności korzystając ze wzorów podczas ćwiczeń dopełnionych analizą trenera
Skuteczna komunikacja wewnętrznaUmiejętności + Raport
Uczestnicy zaczną od ręki kreować lepsze treści w komunkacji wewnętrznej, a trener prześle przydatny raport
Zerknij niżej i wybierz wariant, który najbardziej Ci odpowiada!
Wariant nr 1
Zamów gotowy program
1-dniowe szkolenie z pisania tekstów
Kurs Copywritingu w komunikacji wewnętrznej to warsztatowe szkolenie, z którego korzystają działy komunikacji, HR oraz Employer Branding w koproracjach i dużych firmach. Z naszych szkoleń korzystają także pracownicy instytucji publicznych. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom od ręki tworzyć znacznie lepsze komunikaty informacyjne i promocyjne, wewnętrzne newslettery oraztreści rekrutacyjne.
Proponowany program:
Wariant nr 2
Zbuduj pogram jak z klocków LEGO
Zbuduj program szkolenia z proponowanych lekcji.
Każda lekcja obejmuje zasady, wskazówki oraz praktyczne ćwiczenie z analizą trenera.
Teksty pod lupą + wnioskiAnaliza tekstów
Analiza wybranych formatów tekstów w komunikacji wewnętrznej
Ok. 1,5hStrategia
Diagnostyka treści, wyznaczenie celów, planowanie, mierniki efektywności, ewaluacja
Ok. 45'Dopasowana stylistyka
Jak określić optymalną stylisykę i jak ją dopaoswać do grup Pracowników?
Ok. 1hWspółpraca z okiem
Przejrzystość treści, zasada 3 x 1, techniki fiksacjyjne, potęgowanie znaczenia informacji
Ok. 30'Mikro-strategia tekstu
Jak w kilka minut przygotować plan interesującego i przekonującego tekstu
Ok. 1h10 skutecznych nagłówków
Jak od ręki tworzyć magnetyczne nagłówki, które wywołują apetyt na treść?
Ok. 1,5hJezyk korzyści
Jak obrazować firmowe informacje, aby wywoływać pożądane reakcje Pracowników?
Ok. 1hKomunikacja H2H
Jak zmienić nudną korpo-gadkę i pustosłowie w przyjazny język Human 2 Human
Ok. 1,5hFirmowy Newsletter
4 sprawdzone formuły copywriterskie do kreacji firmowych Newsletterów
Ok. 1h12 mikro-komunikatów
Tworzymy krótkie komunikaty info-promo, np. na ekrany firmowe lub do Newsletterów
Ok. 1,5hTeksty "O firmie"
Tworzymy krótki tekst oraz Landing Page "O firmie" bazując na modelu AIDA
Ok. 1,5hTeksty "Kariera"
Tworzymy krótki tekst oraz Landing Page "Kariera" bazując na modelu AIDA
Ok. 1hStorytelling
Storytelling w komunikacji wewnętrznej - integracja za pomocą firmowych historii
Ok. 2hContent Marketing
Jak wzbogacić komunikację wewnętrzną o Content Marketing - przykłady i symulacja
Ok. 1,5hGrywalizacja
Grywalizacja w integracji i komunikacji wewnętrznej - przykłady i symulacja
Ok. 1hKreatywny Copywriting
Jak tworzyć kreatywne hasła i teksty, aby rozhulać komunikację wewnętrzną od A do Z
Szkolenie potrwa 1,2 lub więcej dni - wszystko zależy od tego, z ilu lekcji ułożysz program.
Chcesz dodać inne zagadnienie dot. strategii, tworzenia tekstów lub Content Marketingu w komunikacji wewnętrznej? Zaproponuj!
Nasz trener przeprowadzi szkolenie w siedzibie Twojej firmy lub online!
Wariant nr 3
Zobacz, dlaczego warto wybrać własnie Arenę Szkoleń!
Praktycznej wiedzy
Stawiamy na przykłady i ćwiczenia z analizą - bez nudnych wykładów i zbędnej teorii
Zamawia więcej
Tyle firm zamawia kolejne szkolenia z copywritingu i dodatkowe konsultacje
Dużych i małych firm
Skorzystało z naszych kursów copywiritngu i komunikacji
Przeszkolonych osób
Tyle praktycznych ćwiczeń wykonali dotychczas uczestnicy naszych szkoleń
Szkolenia dla koporacji, dużych firm i instytucji publicznych
Filip Nocny
Nasz trener copywritingu i komunikacji wewnętrznej to praktyk, którego wyróznia bogate portfolio oraz wieloletnie doświadczenie szkoleniowe. Na co dzień realizuje projekty i kampanie jako strateg komunikacji, kreatywny Copywriter, specjalista Employer Branding oraz Content Manager.
Jako trener komunikacji wewnętrznej prowadzi szkolenia w zakresie strategii oraz tworzenia anagżującej treści, kreowania wizerunku, integracji oraz zwiększania interakcji międzydziałowej.
Uczestnicy szkoleń docenią naszego trenera za:
Oferujemy aż 3 warianty szkoleń z komunikacji wewnętrznej:
Każde szkolenie z komunikacji wewnętrznej ma inną cenę – w zależności od wybranego wariantu, branży, liczby uczestników, lokalizacji oraz dodatkowych usług.
Tak. Większość naszych szkoleń odbywa się właśnie w siedzibie firm, które przejmują obowiązki organizacyjne (sala szkoleniowa, catering i przerwy kawowe dla uczestników).
Tak. Chętnie zorganizujemy szkolenie z komunikacji wewnętrznej online. Używamy MS TEAMS lub ClickMeeting, ale oczywiście dopasujemy się do preferencji Uczestników.
Niestety nie.
Ofertę otrzymasz nawet w 24h. Wszystko zależy jednak od analizy potrzeb szkoleniowych. Na życzenie przesłęmy także referencje naszych Klientów.
Zadzwoń lub napisz i do dzieła!
Komunikacja wewnętrzna, (ang. Internal Communication), określana niekiedy jako komunikacja pracownicza lub wewnętrzny PR, to całość działań i narzędzi zarządczych związanych z komunikacją wewnątrz organizacji. Komunikacja wewnętrzna obejmuje wszystkich jej pracowników: od zarządu i managerów, przez specjalistów i pracowników biurowych, aż po pracowników fizycznych, tymczasowych oraz podwykowaców.
Cele komunikacji wewnętrznej to m.in.:
Komunikacja wewnętrzna w firmie to działania zmierzające przede wszystkim do sprawnego obiegu informacji, angażowania, edukoacji oraz motywowania pracowników, a także budowania pożądanego wizerunbku firmy jako pracodawcy. Komunikacja wewętrza istnieje i jest wykorzystywana w każdej organizacji bizneowej bez względu na jej wielkość oraz charakter. Wystarczy przecież wysyłać do pracowników danego wiadomość e-mail i już możemy mówić o minimalistycznej Internal Communication. Warto podkreślić, że komunikacja wewnętrza w korporacjach i dużych firmach to poważne wyzwanie, ponieważ im więcej grup docelowych odbiorców, tym więcej trzeba podejmować działań, aby właściwioe dopasować przekaz do konkretnych grup pracowników.
Komunikacja korporacyjna jest rozwinięta i zwykle bazuje na nowoczesnych narzędziach. Główny problem komunikacji wewętrznej w korporacji polega przeważnie na zbyt formalnym języku, który:
Z tego wzfględu coraz więcej korporacji (a także instytucji publicznych) decyduje się na wprowadzenie w komunikacji wewnętrznej zasad prostego języka oraz gruntownej modernizacji tworzonych tekstów. Zmiany te zazwyczaj sprawiają, że komunikacja wewnętrzna staje się bardziej efektywna i lepiej spełnia swoje funkcje informacyjne, edukacyjne, motywacyjne i employer brandingowe.
Trendy w komunikacji wewnętrznej 2022 są ściśle związane z pandemią COVID-19 oraz coraz większym znaczeniem pracy zdalnej oraz hybrydowej.
Do najważniejszych trendów należą:
Content Marketing w komunikacji wewnętrznej to tzw. treść Premium, którą adresujemy do konkretnych grup Pracowników. Krótko mówiąc możemy przekaywać naszym Odbiorcom wyjątkową wartość: od uśmiechu i dobrego humoru, przez unikalną edukację, aż po grywalizację. Ogranicza nas nie budżet, lecz tylko wyobraźnia, ponieważ Content Marketing w komunikacji wewnętrznej może być niezwykle kreatywny i jednocześnie tani. Przykłady i propozycje? Na szkoleniu :) !
Poranna kawa, spotkanie integracyjne, ślub pary, która poznała się w firmie, szkolenie, czy zwykła rozmowa z managerem. Wszystko jest hitorią. Jeśli opowiemy ją w ciekawy sposób, to pracownicy zapamiętają ponad 70% przekazanych informacji. Właśnie dlatego warto uruchomić storytelling w komunikacji wewnętrznej. Jak robić to dobrze? Podczas naszego szkolenia opracujemy koncepty oraz stworzymy opisy gotowe do wykorzystania w ramach bieżących działań informacyjnych w Twojej firmie.
Na komunikacja wewnętrzna w firmie składają się następujące elementy:
Kanały komunikacji wewnętrznej to m.in.:
Komunikacja wewnętrzna w firmie produkcyjnej wymaga szczególnego podejścia do dopasowania kanałów i narracji do pracowników biurowych oraz fizycznych. Sporym wyzwaniem jest uporządkowanie komunikacji z osobami, które nie posiadają adresów e-mail oraz tylko sporadycznie korzystają z mediów społecznościowych. Właśnie dlatego firma produkcyjna powinna jak najszybciej wprowadzić prosty język w komunikacji wewnętrznej języka oraz zastapić formalną narrację przyjaznym Copywritingiem Human 2 Human (H2H).
"Szkolenie efektywna komunikacja wewnętrzna" polega przede wszystkim na mierzalnych zmianach w zakresie osiągania celów, np. poprzez znaczne ulepszenie tekstów w firmowych newsletterach. Aby to osiągnąć konieczny jet punkt odniesienia ("było") oraz efekt ("jest"). Skuteczne szkolenie z komunikacji wewnętrznej powinno zatem objąć: analizę tekstów, naukę nowych technik redakcyjnych, kreację nowych treści oraz przeprowadzenie badania typu A-B, które odzwiercedli rezultat.
Copywriting w komunikacji wewnętrznej w ogronmy stopniu dedycuje o jej skuteczności. Dlaczego? To właśnie teksty (komunikaty) w newsletterach i innych kanałach decydują, czy pracownicy będą ignorować nasze treści, czy przyswajać je chętnie i z ciekawością. To prawda, że nowoczesne narzędzia komunikacji wewnętrznej dają wielkie możliwości. Jednak bez dobrych tekstów i skutecznego Copywritingu pozostaną jedynie martwą technologią. Właśnie dlatego warto zainwestować w szkolenie z copywritingu w komunikacji wewnętrznej, aby wykorzystać ten wielki potencjał.
Grywalizacja w komunikacji wewnętrznej (czyli połączenie zabawy ze zdrową rywalizacją) może świetnie integroać oraz w przyjazny sposób edukować pracowników wszytskich działów. Jednocześnie dostarcza rozrywki oraz buduje nowoczesny wizerunek pracodawcy. Na życzenie w naszym szkoleniu uwzględniamy grywalizację, a nasz trener pokazuje, w jaki sposób można ją wykorzystać bez wielkich nakładów w drogie aplikacje, czy dedkowane programy.
Nasze szkolenie z komunikacji wewnętrznej dla firm (podstawy strategia + coywriting) realizujemy na życzenie w wersji online za pośrednictwem MS TEAMS lub ClickMeeting. Oczywiście chętnie skorzystamy z platformy i narzędzi używanych na co dzień przez Pracowników Twojej firmy. Szkolenie komunikacja wewnętrzna online to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy pracują zdalnie lub hybrydowo. Zadzwoń lub napisz i do dzieła!
Nasze szkolenie komunikacja wewnętrzna dla firm opierają się na dopasowanych programach, branżowych przykładach oraz ćwiczeniach z analizą trenera. Tym samym Uczestnicy od razu będą tworzyć treści, które można wykorzystać w ramach bieżących projektów oraz nie będą tracić czasu na abstrakcyjne Case Studies.