Co to jest content marketing?


Proste równanie z wynikiem SUKCES


Wartościowa treść bez dystrybucji oraz mierzenia jej efektów okazuje się jednak równaniem, które nie gwarantuje sukcesu. Aby content miał szansę zaistnieć w świadomości Twoich odbiorców konieczna jest jego odpowiednia dystrybucja. Dzięki temu masz pewność, że treść trafi dokładnie tam gdzie będzie użyteczna, a Ty staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie.
Kolejnym ważnym elementem jest systematyczna weryfikacja efektów dzięki czemu jesteś w stanie ocenić czy w oferowanym contencie można jeszcze cokolwiek poprawić? Zrobić tak, aby jeszcze lepiej odpowiadał potrzebom Twoich odbiorców?


Poniższe proste równanie


Content marketing + jego właściwa dystrybucja + systematyczna i skuteczna weryfikacja efektów
może dać tylko jeden wynik - SUKCES


Bogatszy o tą wiedzę postanawiasz wyposażyć swoją stronę w content, który powali Twoich użytkowników na kolana. Zaczynasz zgłębiać temat i okazuje się, że sam content marketing to dopiero wierzchołek góry lodowej! Trafiasz na coraz to bardziej skomplikowane hasła i pojęcia, które ciężko Ci odnieść do swojego biznesu.


Poniżej znajdziesz spis najważniejszych pojęć związanych z content marketingiem.


Wczytaj się w szczegóły!

Co to jest content premium? 

Content marketing klasy premium

Materiały video (relacje, tutoriale, podcasty), teksty (newslettery ale również treści zamieszczane w sekcji „centrum wiedzy”, „blog” czy też w „aktualnościach” na stronie www), zdjęcia, materiały offline (ulotki, foldery, prasa branżowa), a nawet ambient miejski powinny tworzyć unikalną, wartościową oraz użyteczną treść. Wartość informacyjna oraz edukacyjna to prawdziwa wędka, która przykuje uwagę Twoich klientów.

Co to jest repurposing content?

Dobry content wiecznie żywy


Repurposing content to nic innego jak przedłużanie życia oraz dywersyfikacja już opublikowanych treści. Zastanawiasz się czy to ma sens? Odpowiedź jest jedna – ma! Dzięki temu trafisz do nowej grupy docelowej, a stałych klientów zaskoczysz niekonwencjonalnym podejściem do tematu.


Od czego zacząć?


Od przygody z Google Analitics – sprawdź, które z publikowanych treści wzbudziły największe zainteresowanie oraz przeanalizuj je pod względem aktualności treści (tzw. Evergreeny – czy poruszony temat jest nadal aktualny czy też zdążył się przeterminować?).
Kiedy już wybierzesz odpowiedni content puść wodze fantazji!

  • Wybierz najlepsze cytaty z tekstu i utwórz do nich grafikę, którą następnie publikuj na facebooku lub twiterze.
  • Stwórz e-booka z artykułów, które w całości zgłębiają wybraną tematykę
  • Nagraj podcast
  • Zorganizuj webinar itp.

Każdy kolejny sposób na odświeżenie i właściwe zaprezentowanie dobrego contentu, sprawi że dotarcie do wybranych grup odbiorców będzie bardziej efektywne.


Co to jest lead sprzedażowy? 

Lead sprzedażowy to po prostu Twój potencjalny Klient, który wykazał jakiekolwiek zainteresowanie Twoimi produktami/usługami. Już samo pozostawienie adresu mailowego na Twojej stronie internetowej (dzięki formularzowi kontaktowemu lub newsletterowi) oznacza, że dany kontakt możesz traktować jako potencjalnego Klienta.
Więcej o leadach sprzedażowych dowiesz się w tym artykule

Co to jest lead nurturing?

Lead nurturing to wieloetapowe działania sprzedażowe, które mają doprowadzić Twojego klienta (lead sprzedażowy) do podjęcia świadomej decyzji zakupowej. Lead nurturing to nic innego jak wydeptywanie ścieżki w świadomości Klienta, które powinno się zakończyć zakupem towarów/usług.
Więcej o lead nurturingu dowiesz się w tym artykule 

Automatyzacja marketingu 

Automatyzacja marketingu to behawioralna (dopasowana do potrzeb i oczekiwań) dystrybucja contentu. Dzięki automatyzacji marketingu będziesz w stanie bardzo precyzyjnie określić zainteresowania swoich potencjalnych Klientów (leadów sprzedażowych) poprzez monitorowanie ich ruchów na Twojej stronie internetowej, reakcji na wysyłane newslettery, kliknięcia w linki dzięki którym pobierają kupony rabatowe/e-booku/zapisują się na webinary.
Wszystkie te działania prowadzą do jak najlepszego poznania leadów oraz dopasowania treści w kolejnych etapach lejka sprzedażowego.
Więcej o automatyzacji marketingu dowiesz się w tym artykule

Zakochałeś się w content marketingu?
Sprawdź program i weź udział w najbliższych szkoleniu!

Z pewnością zainteresuje Cię także:

 

 

 

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.