Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 1
Zbadaj preferencje swojego potencjalnego Klienta
By napisać dobre teksty na stronę internetową w pierwszej kolejności spójrz na ofertę oczami swojego potencjalnego Klienta i odpowiedzieć na pytanie „Co chciałbym usłyszeć?”.
Wywiad pomoże Ci:
- zdefiniować konkretne argumenty i określić ich hierarchię
 - określić rzeczywiste potrzeby
 - zbadać stosunek Klienta do Twojej branży
 - wyznaczyć optymalną stylistykę narracji
 - ustalić UX (User Experience), tzn. poziom merytoryczny tekstów
 
Kiedy będziesz analizować preferencje swojej grupy docelowej i dowiesz się, że dla Twojego przeciętnego Klienta najważniejsze są np.: szybkość wykonania projektu, jakość, a cena zajmuje dopiero trzecie miejsce na liście priorytetów, to znaczy, że dokładnie w takiej kolejności powinieneś argumentować swoją ofertę. Chodzi przecież o to, aby Twoja oferta dokładnie wpisywała się w konkretne oczekiwania.
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 2
Ustal kolejność akapitów w kolejnych podzakładkach
Wywiad pozwoli Ci także ustalić właściwą kolejność akapitów, dzięki czemu będziesz prowadził swoich Klientów od ogółu – do szczegółu – zgodnie z zasadami USER FRIENDLY
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 3
Wyselekcjonuj frazy kluczowe, które definiują Twoją ofertę
Sprawdź wartość poszczególnych fraz w Google AdWords – to dziecinnie proste.
- Jeśli nie masz jeszcze konta to szybko je stwórz – zajmie Ci to dosłownie parę chwil.
 - W sekcji „Narzędzia i analiza” wybierz zakładkę „Planer słów kluczowych”
 - Wybierając opcję „Pobierz liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych…” – sprawdzisz tam potencjał konkretnej frazy.
 - Wybierając opcję „Szukaj propozycji fraz kluczowych…” otrzymasz od Google podpowiedzi pokrewnych fraz.
 - Pamiętaj, aby w ustawieniach określić lokalizację weryfikacji fraz pod kątem lokalizacji (u dołu ekranu sekcja „Kierowanie”).
 
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 4
Pamiętaj, że dobre teksty na strony internetowe są redagowane w oparciu o:
- system AIDA
 - regułę KISS (Keep It Simple Stupid)
 - założenia NOR
 - techniki NLP
 - eksponowanie USP na poziomie nagłówków i leadów
 - języku korzyści
 - optymalizacji na poziomie tekstu właściwego i CMS, technikach NLP
 - reguły tworzenia wartościowego Long Tail’a witryny redagowanego zgodnie z nowymi wymaganiami algorytmu Google.
 
Wszystkiego dowiesz się podczas szkolenia „Copywriting i Content Marketing”




