Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 1
Zbadaj preferencje swojego potencjalnego Klienta
By napisać dobre teksty na stronę internetową w pierwszej kolejności spójrz na ofertę oczami swojego potencjalnego Klienta i odpowiedzieć na pytanie „Co chciałbym usłyszeć?”.
Wywiad pomoże Ci:
- zdefiniować konkretne argumenty i określić ich hierarchię
- określić rzeczywiste potrzeby
- zbadać stosunek Klienta do Twojej branży
- wyznaczyć optymalną stylistykę narracji
- ustalić UX (User Experience), tzn. poziom merytoryczny tekstów
Kiedy będziesz analizować preferencje swojej grupy docelowej i dowiesz się, że dla Twojego przeciętnego Klienta najważniejsze są np.: szybkość wykonania projektu, jakość, a cena zajmuje dopiero trzecie miejsce na liście priorytetów, to znaczy, że dokładnie w takiej kolejności powinieneś argumentować swoją ofertę. Chodzi przecież o to, aby Twoja oferta dokładnie wpisywała się w konkretne oczekiwania.
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 2
Ustal kolejność akapitów w kolejnych podzakładkach
Wywiad pozwoli Ci także ustalić właściwą kolejność akapitów, dzięki czemu będziesz prowadził swoich Klientów od ogółu – do szczegółu – zgodnie z zasadami USER FRIENDLY
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 3
Wyselekcjonuj frazy kluczowe, które definiują Twoją ofertę
Sprawdź wartość poszczególnych fraz w Google AdWords – to dziecinnie proste.
- Jeśli nie masz jeszcze konta to szybko je stwórz – zajmie Ci to dosłownie parę chwil.
- W sekcji „Narzędzia i analiza” wybierz zakładkę „Planer słów kluczowych”
- Wybierając opcję „Pobierz liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych…” – sprawdzisz tam potencjał konkretnej frazy.
- Wybierając opcję „Szukaj propozycji fraz kluczowych…” otrzymasz od Google podpowiedzi pokrewnych fraz.
- Pamiętaj, aby w ustawieniach określić lokalizację weryfikacji fraz pod kątem lokalizacji (u dołu ekranu sekcja „Kierowanie”).
Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 4
Pamiętaj, że dobre teksty na strony internetowe są redagowane w oparciu o:
- system AIDA
- regułę KISS (Keep It Simple Stupid)
- założenia NOR
- techniki NLP
- eksponowanie USP na poziomie nagłówków i leadów
- języku korzyści
- optymalizacji na poziomie tekstu właściwego i CMS, technikach NLP
- reguły tworzenia wartościowego Long Tail’a witryny redagowanego zgodnie z nowymi wymaganiami algorytmu Google.
Wszystkiego dowiesz się podczas szkolenia „Copywriting i Content Marketing”