SEO 2014 – nowe zasady pozycjonowania

Nowoczesne SEO

Opłacanie agencji SEO, które automatycznie pozycjonują strony internetowe szybko odchodzą w przeszłość. Płacenie agencji „od frazy” i „za efekty” nie zapewni trwałych korzyści (stałego miejsca w Google, wzrostu sprzedaży i pozytywnego efektu wizerunkowego. Dlaczego?

Google od kilku lat stawia przede wszystkim na wartościową treść, czyli Content Marketing. Systematyczne aktualizacje algorytmów (Panda, Pingwin, Koliber) zmuszają firmy do aktualizacji tekstów i systematycznej dodawaniu dobrych tekstów. Słowem chodzi o to, aby zmieniać wizytówkowe witryny w małe (a najlepiej duże) portale wiedzy, która jest wartościowa z punktu widzenia potencjalnego Klienta lub Internauty szukającego informacji na dany temat.

Dlaczego Google docenia dobre treści?

Przede wszystkim dlatego, że:

  • sam jest wyszukiwarką treści
  • 70% Internautów woli poznawać produkty poprzez wartościowe treści
  • niski poziom tekstów powoduje niską konwersję strony WWW i wysoki poziom odrzuceń (można to sprawdzić w Google Analytics)
  • Googlowi zależy na tym, aby strony znajdujące się wysoko były naprawdę wartościowe (wiarygodność sprawia, że firmy chętnie się reklamują).

Wartościowe zaplecze strony WWW – Useful SEO

Zaplecze strony WWW (blogi, „Aktualności”, FAQ, itp.) to podstawowe narzędzie pozycjonowania i marketingu treści. Należy jednak pamiętać, aby nie traktować go jako rezerwuar fraz SEO. Chodzi przede wszystkim o wartościową treść. Tylko wartościowe artykuły merytoryczne, pakiety wskazówek oraz edukacja zgodna z User Experience grupy docelowej sprawią, że Użytkownicy spędzą na stronie dużo czasu i będą polecać sobie linki do strony WWW.

Optymalizacja treści pod kątem SEO oraz właściwa implementacja w CMS to dopiero drugi (ale bardzo ważny) krok. Nie mnie jednak trzeba pamiętać: piszemy dla ludzi, a nie robotów SEO.

Zaplecze seo to za mało

Jak wynika z badań przeprowadzonych na branży E-Commerce budowanie zaplecza SEO jest jedynie fundamentem, na którym należy budować pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Zaplecza nie można traktować jak balon do nadmuchiwania, aby był jak największy. Chodzi o to, aby był przydatny (dostarcza naprawdę wartościowych informacji) oraz, aby korzystali z niego i potencjalni Klienci i zainteresowani Internauci. Jak to zrobić?

Chodzi o to, aby wzrastał dostęp do treści (SEEDING – ang. rozsiewanie), a zatem warto:

  • przekonywać właścicieli wartościowych stron do publikacji Twoich treści (merytorycznych, a nie reklamowych!)
  • publikować treści na portalach i kierować ruch na swoją WWW (im wyższa pozycja portalu tym lepiej. Marzeniem jest oczywiście artykuł na pierwszej stronie Onet.pl)
  • wykorzystywać Social Media (nie zapominaj o Google+)
  • warto aktywizować Klientów/Internautów do dzielenia się linkami (marketing wirusowy)

Podsumowanie

Copywriting i Contetn Marketing ma i będzie miał zasadnicze znaczenie dla SEO.

Jeśli chcesz zatem zaplanować strategię SEO oraz dobrze optymalizować treść z pewnością zainteresuje Cię szkolenie SEO.

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.