RankBrain - co to jest?

RankBrain – jak działa? 

Według najnowszego raportu Searchmetrics, który analizuje najważniejsze czynniki rankingowe wyszukiwarki Google, dzięki algorytmowi RankBrain na SEO mają wpływ aktualnie następujące czynniki:

Algorytm RankBrain – czynniki behawioralne 

Znaczenie treści oraz intencja użytkownika ukryta za danym zapytaniem są obecnie kluczowym elementem rankingowym.
Głównym zadaniem dla SEO i marketingu online jest stworzenie takiej treści, która będzie dopasowana do konkretnej intencji użytkownika. Ta metoda może jednak znacznie różnić sie w zależności od zapytania. Po raz pierwszy trafność zawartości traktowana jest jako czynnik rankingowy. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie zaleceń treści opartych na danych oraz działania optymalizujące wyniki wyszukiwania.


Algorytm RankBrain – współczynnik CTR 


Współczynnik CTR określa klikalność w stosunku do ilości wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania. To kolejny bardzo istotny czynnik rankingowy RankBrain’a. Im wyższy będzie stosunek kliknięć do wyświetleń, tym strona oceniana będzie jako bardziej trafna w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – powędruje wyżej w rankingu Google.

Algorytm RankBrain1

 

Algortym RankBrain – budowa adresu URL 


Obecnie adresy URL zawierające jak największą ilość contentu będą umieszczane na pozycjach od 3 do 6 w wynikach wyszukiwania. To kolejny argument dla wciąż nieprzekonanych do prowadzenia bloga firmowego bądź sekcji „aktualności”. Warto również pamiętać o odpowiedniej konstrukcji aliasów dla całego menu. Zamiast http://www. Olek-bud.pl/oferta powinno się znaleźć http://www.olek-bud/usługiremontowe/malowanieścian

Algorytm RankBrain – czynniki techniczne 

Strona internetowa musi być przyjazna zarówno dla użytkownika jak i dla algorytmu Google. Właśnie dlatego RankBrain bardziej premiuje strony, które:

  • Mają krótki czas ładowania się
  • Mają odpowiednie rozmiary plików
  • Posiadają szyfrowanie HTTPS
  • Wykazują wewnętrzne linkowanie
  • Struktura strony jest przyjazna zarówno dla odbioru stacjonarnego jak i mobilnego

Algorytm RankBrain – analiza w czasie rzeczywistym

Algorytmy Google na bieżąco analizują zachowania internautów – są w stanie ocenić w czasie rzeczywistym stopień zadowolenia użytkownika z wybranej treści oraz określić jej przydatność dla dalszego etapu wyszukiwania.

RankBrain to właściwie sztuczna inteligencja na usługach wyszukiwarki Google.

 


Wyniki całego badania znajdziesz tutaj 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Jak pisać teksty na stronę internetową 

Najczęścej popełniane błędy w pozycjonowaniu stron

Google Hummingbirg - zmiana alorytmu Google

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.