Jakie szkolenia są najlepsze?

Najlepsze szkolenia - kryteria i weryfikacja

Szkolenia muszą dostarczać maksymalnie praktyczną wiedzę i konkretne umiejętności, które powinny przełożyć się realny efekt biznesowy:wyższy poziom sprzedaży, lepszą pozycję w Google, skuteczniejszy PR, efektywniejszą kontrolę działań marketingowych lub optymalizację pracy. 

Analiza potrzeb szkoleniowych

Co zapewnia badanie potrzeb szkoleniowych?

Każda firma oraz instytucja publiczna powinna wybierać szkolenia opierające się na analizie potrzeb szkoleniowych, które wskazują deficyty wiedzy i umiejętności w określonych obszarach biznesowych  Priorytetowe potrzeby dotyczą najczęściej optymalizacji procesów zarządzania, sprzedaży, obsługi klienta oraz szeroko rozumianego marketingu i reklamy. Jak się okazuje firmy i urzędy wysyłają swych pracowników na szkolenia wówczas, gdy wymienione powyżej dziedziny są na zadowalającym poziomie. Przedsiębiorstwa i instytucje, które w tych obszarach szwankują zdecydowanie częściej wybierają drakońskie oszczędności lub restrukturyzację, nie szukając wsparcia w postaci szkoleń. Taka jest specyfika polskiego rynku, co może dziwić, ponieważ statystyki wskazują jednoznacznie, że profesjonalne szkolenia wybrane na podstawie zaawansowanej analizy potrzeb przekładają się na konkretne korzyści i realny rozwój biznesowy.

Ranking firm szkoleniowych, opinie, referencje, cena

+ indywidualne programy szkoleniowe 

Ranking firm szkoleniowychopinie, referencje to trzy zasadnicze kryteria wyboru konkretnej oferty. Czwartym elementem jest oczywiście cena. Warto podkreślić, że podejrzanie niska stawka odstrasza, a nie przyciąga potencjalnych klientów. Co więcej warto zwrócić uwagę, że za najwyższą jakość trzeba płacić, ponieważ oszczędności na wyborze trenera nie opłaca się ani firmie, ani Uczestnikom szkolenia. Polityka cenowa firm szkoleniowych to jednak złożone zagadnienie, które wymagałoby omówienia w osobnym artykule.

Kolejnym elementem, który pomaga podjąć decyzje na "tak" lub "nie" ma oczywiście program szkolenia, który celnie trafia w potrzeby firmy/instytucji lub nie spełnia zasadniczych kryteriów. Program udostępniony na stronie internetowej firmy szkoleniowej nie jest wiążący i ostateczny. Decydując się na szkolenie zamknięte firmy/instytucje same go dyktują lub po prostu wskazują konkretne problemy, które mają zostać rozwiązane. Konkurencja sprawia, że trenerzy muszą być elastyczni i na zawołanie modyfikować programy oraz systematycznie aktualizować swoją wiedzę. Na uwagę zasługuje fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw i i instytucji publicznych decyduje się na współpracę z małymi firmami szkoleniowymi, ponieważ okazuje się, że świadczą porównywalne usługi i zatrudniają tych samych trenerów, co giganci.

Doświadczeni trenerzy z praktyką biznesową

skuteczne ćwiczenia i case studies zamiast zbędnej teorii

Najlepszą reklamą dla firmy szkoleniowej jest opinia, że zapewnia praktyczną wiedzę. Jeśli szkolenia przypominają akademicki wykład, podczas którego Uczestnicy wysłuchują teorii, którą mogliby poznać czytając podręcznik to znaczy, że trener powinien zmienić pracę. A zatem, wybierając szkolenie należy sprawdzić, czy prowadzący to doświadczony praktyk z sukcesami na zawodowym koncie, czy wykształcony teoretyk, który nie ma pojęcia o realiach biznesowych. Obowiązuje zasada zero zbędnej teorii i zero nudy, a zamiast tego natychmiastowe weryfikowanie nowo zdobytej wiedzy w trakcie ciekawych i przede wszystkim skutecznych ćwiczeń oraz konkretne case studies.

A zatem, które szkolenia wybrać? Oczywiście te najlepsze. A jakie szkolenia są najlepsze? Oczywiście te, które zapewniają najwięcej konkretnych korzyści i przełożą się na realny rozwój biznesowy.

Sprawdź jakie kryteria powinien spełniać optymalny program szkoleniowy

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.