Dlaczego teksty są ważne - wywiad z Trenerem Copywritingu Filipem Nocnym

Arena Szkoleń: Dlaczego Copywriting jest ważny?  


Filip Nocny: Graficy i video-marketerzy pewnie się nie zgodzą, ale teksty były, są i zawsze będą najważniejszą formą reklamy. Tak naprawdę to słowa informują i sprzedają - zmienia się tylko technologia dystrybucji treści: od reklam radiowych, przez strony WWW, aż po Social Media, albo behawioralny Remarketing.
Po drugie rynek jest bardzo nasycony. Wszystkie agencje są kreatywne, co druga firma jest liderem w swojej branży, a niemal każdy produkt jest unikalny. Ważną rolą Copywritingu jest wyeksponowanie prawdziwego USP firmy oraz narracja, która jednocześnie odzwierciedla preferencje grupy docelowej, a z drugiej strony wyróżnia na tle konkurencji.


Copywriting to także podstawa marketingu, ponieważ teksty kreują wizerunek, często decydują o wiarygodności, zapewniają branding i łączą dobrą reklamę z efektem sprzedażowym.
W rzeczywistości teksty pozycjonujące czyli SEO copywriting to także podstawa pozycjonowania, a więc żeby znaleźć się wysoko w Google warto inwestować w profesjonalny Copywriting zoptymalizowany pod kątem wyrażeń kluczowych. 


Arena Szkoleń: Użyłeś sformułowania „dobre teksty”. Co to właściwie znaczy i jak je stworzyć?


Filip Nocny: Dobre teksty po prostu spełniają swoją rolę. Najważniejszą jest oczywiście sprzedaż.
Żeby stworzyć takie teksty trzeba spojrzeć na firmę, produkt albo usługę oczami Klienta – tylko wtedy napiszesz dokładnie to, co ten Klient chce usłyszeć. Mniej standardową techniką jest zaskoczenie, czyli tekst, którego Klient się nie spodziewa. 


Arena Szkoleń: Przepraszam, że przerywam, ale czy lepiej pisać tak jak wszyscy, tylko lepiej, czy należy wyróżnić się za wszelką cenę. 


Filip Nocny: Jak zwykle wszystko zależy od grupy docelowej, ale mamy dwie szkoły: bezpieczną krzywą Gaussa, i zasadę Pareto. Tyle, że nie warto dawać ryzyku żadnych szans. Najlepiej poznać odpowiedź w testach A-B i podczas spotkań fokusowych. 


Arena Szkoleń: Wróćmy do wątku dotyczącego tworzenia dobrych tekstów…


Filip Nocny: Kiedy znamy już preferencje, potrzeby i obawy Klientów rozpoczyna się etap twórczy. Trzeba połączyć przekonującą formę z wartościową treścią.
Żeby to zrobić trzeba wiedzieć, jak stworzyć architekturę profesjonalnych tekstów, Chodzi, m.in. o model AIDA, reguły KISS, język korzyści, czy techniki neuromarketingowe. Wiedza na ten temat sprawia, że nawet osoby niezbyt kreatywne mogą tworzyć profesjonalną treść.
Ostatnim etapem jest pisanie. Moim zdaniem tekst przestaje być dobry i staje się świetny, kiedy połączymy wiedzę o potrzebach Klientach z technikami profesjonalnego Copywritingu i kreatywną narrację, która odzwierciedla oczekiwania grupy docelowej oraz osobowość biznesową firmy. 


Arena Szkoleń: Jakie błędy najczęściej popełniają firmy w swoich tekstach?


Filip Nocny: Najlepszym punktem odniesienia są strony WWW.
Według mnie największą wadą jest sztampa i wata marketingowa w wersji „Kompleksowe rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb”. Taki przekaz wywołuje ziewanie, zniechęcenie lub totalny brak wiedzy o produkcie. 


Drugą wadą jest ukrywanie USP. To wynika także z kiepskiej komunikacji biznesowej w firmach. Często na moich szkoleniach pytam Uczestników, co jest najważniejszą cechą Twojej firmy i zapada cisza, albo każdy mówi co innego. 


Kolejną wadą jest fatalne zauroczenie, czyli narracja skoncentrowana na firmie, a nie na Klientach. Odbiorcę średni interesuje, kiedy spółka przekształciła się w spółkę zoo, a wielu Klientów upiera się, aby wyeksponować tego typu informacje.
Poważnym błędem jest także operowanie językiem cech i zalet, a nie językiem korzyści. Wiele firm informuje, że posiada 10-letnie doświadczenie. Tymczasem Klient wolałby usłyszeć, co z tego wynika i jakie korzyści mu to zapewnia. 


Arena Szkoleń: Dziękujemy za rozmowę. Już za tydzień kolejna część wywiadu z naszym Ekspertem – tym razem o Copwyritingu Human2Human.

Filip Nocny – Strateg komunikacji, Copywriter, Content Marketing Manager i trener – Dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter. Na swoim zawodowym koncie posiada ponad 300 kreatywnych projektów zrealizowanych dla wielkich korporacji i małych firm, wiele koncepcji Storytellingowych, kilkanaście scenariusz reklam telewizyjnych oraz ponad 10.000 godzin szkoleniowych. Prowadzi szkolenia z pisania tekstów (Copywriting & SEO Copywriting) oraz Content Marketingu.

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Szkolenia copywriting pod lupą

Szkolenia copywriting - korzyści 

Jak pisać teksty na stronę internetową?

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.