5 błędów w zarządzaniu lejkiem sprzedażowym

  1. Zdobywanie Leadów bez zarządzania

    To najczęściej występujący błąd. Generowanie Leadów to klucz do sukcesu, ale bez sprawnego zarządzania Leady zaczynają się wysypywać z lejka lub nie docierają do ostatniego etapu.

    Rozwiązanie:

    Warto skorzystać z systemu automatycznego marketingu (CRM) lub samodzielnie:

    • selekcjonować Leady
    • ustalać priorytety
    • nadzorować działania Content Marketing
  2. Automatyzacja bez strategii

    Ten przypadek to odwrócony błąd nr 1. W sytuacji gdy posiadamy dane i pozostawiamy je samym sobie. Nie konfigurując odpowiednio systemu nie osiągniemy pożądanych rezultatów.

    Rozwiązanie:

    ustalenie nadrzędnych celów, chronologii działań i konfiguracja systemu.

  3. Każdy pracownik idzie w inną stronę

    Kolejny błąd to brak szkoleń, które powodują chaos. W przypadku deficytów wiedzy pracownicy marketingu często niszczą pracę kolegów lub kierują kampanię w przeciwnym kierunku.

    Rozwiązanie:

    profesjonalne szkolenie

  4. Brak weryfikacji efektywności poszczególnych faz z lejka

    Wskaźnik ilości zapytań, które zmieniły się w Lead Sprzedażowy, to zaledwie początek drogi w procesie dojrzewania Klienta do decyzji zakupowej. Tymczasem ten parametr bardzo często traktuje się jako jedyny i najważniejszy. Znacznie ważniejszy jest wskaźnik, który odzwierciedla ilość zapytań, które zmieniły się w efekt sprzedażowy lub rozmowę handlową.

    Rozwiązanie:

    systematyczny monitoring obydwu wskaźników i wyciąganie wniosków

  5. Niecierpliwość

    Pierwsze sukcesy najczęściej nie decydują o efekcie sprzedażowym. Content Marketing to działania, których sukces zależy przede wszystkim od systematycznych działań mających zapewnić: większą sprzedaż, skuteczne pozycjonowanie strony WWW i pożądany efekt wizerunkowy.

    Rozwiązanie:

    konsekwencja i dbanie o wysoką wartość contentu dopasowanego do realnych potrzeb Leada Sprzedażowego.

    Dowiedz się więcej i przeczytaj kolejne artykuły:

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.